Snadné vstávání a jak na něj?

 Zvuk budíku připomíná zvuk z nejtemnějších nočních můr a za pět minut v posteli byste položili život. Je pro vás ranní vstávání utrpení? Nemusí a záleží to jen na vás. Můžete si totiž osvojit některé ranní návyky, které vám se vstáváním pomohou. Které to jsou?

Zacvičte si

Cvičení po ránu je skutečně účinným prostředkem, jak se dokonale probrat. Pomůže vám to k účinnějšímu rozproudění krve a protažení unavených svalů. Díky pohybu vás ráno zaplaví endorfiny. A není nutné si okamžitě běžet kupovat permanentku do posilovny, lehkou sestavu zvládnete sami doma. Stačí klidně i pár dřepů. K nim si můžete navíc pustit i rytmickou hudbu.

Vstávání na první dobrou 

Dalších pět minut v posteli nic nevyřeší. Zvykněte si, že na první zazvonění budíku musíte vstát. Nepříjemné to bude jen zpočátku. Pak zjistíte, že se vám vstává mnohem snáz. Čím víc se bráníte peřinu odložit, tím horší to ve výsledku je. Pokud znovu usnete a vstanete, po pěti minutách budete doslova rozlámaní. Navíc hrozí, že usnete až příliš tvrdě a zaspíte. Pozdní příchod do práce nebo do školy vám k úspěšně zvládnutému dni nijak nepřispěje.

Nezapomeňte pít

Tahle rada sice spadá spíš do kategorie triků, kterým svoje tělo do značné míry ošidíte, nicméně je velmi funkční. Jednoduše se před usnutím napijte. Kdyby vás nic na světě vstát nedonutilo, plný močový měchýř se o to postará celkem spolehlivě. Prosté a velmi účinné řešení.

Naplánujte si něco hezkého

Málokomu se chce z postele s vidinou, že musí za mnoha povinnostmi. Předem si svůj den naplánujte a pečlivě rozvrhněte, abyste mohli vstát s vědomím, že všechno pohodlně stihnete. Současně si každý den najděte něco, na co se můžete těšit. Může to být naprostá maličkost, nachystejte si třeba dobrou snídani. Nejlepší je, pokud si stihnete svou radost naplánovat hned na ráno, abyste vyrazili do nového dne s dobrou náladou.

Pořádně se nasnídejte

Jestli si bez ranní kávy neumíte představit den, vzdávat se jí nemusíte. Jen ji konzumujte s mírou, stačí maximálně dva šálky za den. Pak už na vás určit nebude mít povzbuzující efekt, naopak vás utlumí. Váš pitný režim by v největší míře měla tvořit voda. K jídlu byste si ale každopádně měli dát to, co vám dodá energii. Volte mléčné produkty jako sýr či jogurt, šunku a celozrnné pečivo. Vyhnout se je vhodné sladkostem. A pozor, počítají se také sladké cereálie, nejen koblihy. Zpravidla totiž tyto produkty obsahují mnoho cukru.

Naslouchejte svému tělu

Probudili jste se ještě před proklínaným zazvoněním a s úlevou se zavrtali nazpátek pod peřinu? Nedělejte to, vašemu vstávání to neprospěje. Když už se probudíte přirozeně, respektujte svoje tělo a normálně vstaňte. Alespoň toho více stihnete. Čas navíc můžete využít i pro sebe. Jděte se na chvíli vyvětrat ven, přečtěte si kapitolu z rozečtené knížky.