HIIT

Nejúčinnější cvičení pro hubnutí HIIT

„Chtěla bych zhubnout, ale nemám dostatek času.“ Jedna z nejčastějších výmluv pro to, jak nic nedělat. Přitom účinné cvičení nemusí zabrat mnoho času. Stačí jen odhodlání, chuť něco dělat, vytrvalost a HIIT cvičení. 

HIIT do určité míry hit, ale především efektivní způsob hubnutí

Název pochází z anglického výrazu „High Intensity Interval Training“. Jak název napovídá, jedná se o vysoce intenzivní intervalový trénink. Nečekejte tedy hodinové rutinní cvičení, ale intenzivní cvičení po omezenou dobu, které se střídá s cvičením s nízkou intenzitou, někdy dokonce s odpočinkem.

Co se děje v těle během HIIT cvičení?

Během střídání vysoce intenzivního a méně intenzivního cvičení tělo lépe přeměňuje glukózu a rychleji odbourává tuky. Díky tomu spálíte až 6x více tuku než při monotónním cvičení, což má za následek rychlejší úbytek na váze. Toto cvičení je navíc časově nenáročné. Studie prokázaly, že se HIIT stačí věnovat v rozmezí od 9 do 20 minut několikrát týdně. Po zlepšení fyzické kondice můžete cvičení postupně prodlužovat.

Kde všude se dá HIIT praktikovat?

Ve své podstatě kdekoliv. Doma, ve fitcentru, ale i venku. Cvičíte totiž s vlastní vahou a nepotřebujete žádné pomůcky.

Jak na to?

Před každým cvičením nezapomeňte na pořádné protažení. 

U HIIT cvičení platí pravidlo 1:2. Když to převedeme na čas, pak na 30 vteřin intenzivního cvičení připadá 1 minuta méně intenzivního cvičení (např. sprint vs. chůze či vyklusávání). Série opakujte 20 minut. Je-li vaše kondička lepší, pak můžete využít pravidlo 1:1, kdy věnujete stejný čas intenzivnímu i méně intenzivnímu cvičení.

Z důvodu náročnosti této metody se doporučuje intenzivně cvičit maximálně 3x týdně.

HIIT se dá aplikovat i na „nekardio“ cvičení. Např. sedlehy, dřepy apod. Opět za využití pravidla 1:2 nebo 1:1.

Nezapomínejte na pravidelný pitný režim, zdravou stravu a vhodně zvolenou obuv.