zredukovat přebytečnou váhu

Jak pomocí stravy zredukovat přebytečnou váhu?

Na toto téma bylo napsáno již mnoho článků. Obecně se dá říct, že hubnutí není jen o dietě. Měl by to být váš životní styl. Zdravou a pestrou stravu by měl dodržovat každý, aby tělo správně fungovalo a abyste se cítili dobře. Každá dieta, i ta nejlepší, má jednu nevýhodu. Jakmile jí přestanete držet, pracně sundaná kila půjdou zase nahoru a ještě získáte bonus v podobě dalších kil. Nechcete-li tedy každý rok zažívat trauma v podobě  jojo efektu, dodržujte zdravý životní styl neustále, snažte se zredukovat přebytečnou váhu a budete spokojení.

Chcete zredukovat přebytečnou váhu trvale, cítit se dobře a mít skvělý pocit? Počítání kalorií není až tak důležité!

Mnohem důležitější je přísun těch správných surovin, které je možné konzumovat prakticky v kteroukoliv denní dobu. Mezi tyto suroviny patří: veškeré luštěniny, maso (kuřecí, hovězí, panenka z vepřového masa, ryby), vejce v libovolné úpravě (kromě tzv. volského oka na oleji), zelenina (tabu je květák a kukuřice). Ze zeleniny jsou ideální saláty, špenát, rajčata, okurky atd. A to kvůli trávení. Na ostatní suroviny jednoduše na 6 dní zapomeňte. Dodržujte pitný režim. Ten je důležitý nejen kvůli trávení.

I když jsou uvedené suroviny vhodné pro jakoukoliv dobu, večer si dávejte spíše lehčí jídlo. Bude se vám lépe usínat.

Souhrn surovin, kterým je lepší vyhýbat se obloukem

Veškeré masné výrobky, které mají menší obsah masa než 90%, není dobré konzumovat vůbec, natož když chcete zhubnout. I když se vám to zdá jako ztráta času, nepodceňujte čtení štítků. Někdy se dozvíte zajímavé informace. Třeba že kuřecí maso, které není nijak okořeněné, má obsah masa 87%, zbytek tvoří voda, sůl a různé nezdravé přísady s označením E. Bio výrobky jsou sice drahé, ale do čeho jiného investovat než právě do sebe?

Mezi další výrobky, které určitě vynechte, patří sladkosti, slané krekry, slazené nápoje a podobně. Ale ani ovoce není při této redukci vhodné, protože obsahuje příliš mnoho cukru.

Nejznámějším zabijákem štíhlých křivek je bezesporu bílá mouka. Tedy všechny výrobky (housky, rohlíky, chléb, veškeré těstoviny atd.) je lepší z jídelníčku zcela vyřadit. Dalším nepřítelem je obarvená mouka a tzv. celozrnné výrobky. Ty mohou být prospěšné tak maximálně pro trávení, ale pořád je to mouka. Ta vašemu tělu nedělá vůbec dobře.

Mléčné výrobky, byť jsou důležité pro naše kosti a nejen to, také vynechte. Když se podíváte na složení levných jogurtů a jiných mléčných výrobků, stejně zjistíte, že to mléčné výrobky v podstatě nejsou, takže zabijete dvě mouchy jednou ranou. Budete zdraví a štíhlí.

Každá snaha má být po zásluze odměněna aneb Jednou týdně se přejezte k prasknutí 

Ne jinak je tomu i v podobě tohoto zdravého životního stylu, chybí-li vám cukr a jiné věci, které tělu nedělají dobře. Dodržujte zdravé stravování celý týden. Stanovte si den, kdy se odměníte v podobě čehokoliv, na co máte zrovna chuť. Můžete doplnit hladinu cukrů (ovoce, sladké atd). Mléčné výrobky, masné výrobky, slané výrobky. Zkrátka cokoliv a v jakémkoliv množství. Nezapomeňte však na to, že následující den se zase musíte vrátit ke zdravé výživě.

Protože vaše tělo potřebuje prvky, které jsou obsažené v mléčných výrobcích či v ovoci, doplňte tyto výrobky během tzv. „přejídacího dne“.

Míry nestačí jen zapisovat , chce to důkaz 

I když se vám bude zdát, že vaše váha neklesá, nevzdávejte to. Tuk se lehce přemění na svaly, což může být jedním z důvodů, proč ručička na váze nejde dolů. Proto je ideální, když se budete fotit, abyste výsledky měli s čím porovnat. V přejídací den se vyfoťte ve spodním prádle, změřte, zvažte a výsledky si zapište. Udělejte to ještě před tím, než se vám nafoukne břicho v důsledku již snědeného jídla. 

Výsledky jsou vidět již po druhém týdnu.

 

Příklad zdravého stravování 1.den

Snídaně: vařená vejce, luštěniny, rajčata (vaše porce by měla být taková, abyste nepociťovali hlad až do oběda, pokud ale máte pocit hladu po snídani, dejte si kus zeleniny nebo mrkev).

Oběd: kuřecí prso, luštěniny, ledový salát, baby špenát (opět si můžete dát mrkev nebo jinou zeleninu).

Večeře: mořská treska, na páře dělaná brokolice.

Příklad zdravého stravování 2.den

Snídaně: míchaná vejce, luštěniny, špenátové listy

Oběd: v troubě dělané kuře, luštěniny, na cibulce tepelně zpracované špenátové listy s česnekem

Večeře: losos a salát z čerstvé zeleniny (nezapomeňte na olivový olej, díky kterému se ze zeleniny rychleji uvolňují vitamíny potřebné pro tělo).

Příklad zdravého stravování 3.den

Snídaně: vejce Benedikt, luštěniny, pekingské zelí.

Oběd: vepřová panenka, luštěniny, ledový salát, okurka.

Večeře: zeleninový salát s vejci natvrdo.

Příklad zdravého stravování 4.den

Snídaně: bio párky s obsahem masa alespoň 90%, luštěniny, papriky.

Oběd: polévka z kořenové zeleniny s čočkou (mrkev, petržel, celer, čočka, sůl, nové koření, pepř, kousek másla) – zeleninu nastrouhejte, orestujte na kousku másla, okořeňte, zalijte vodou, přidejte čočku a vařte do změknutí.

Večeře: lečo (na orestované cibulce osmahněte papriky, přidejte rajčata, osolte, nechte změknout a nakonec přidejte rozšlehaná vejce – vařte do té doby, než jsou vejce hotová).

Příklad zdravého stravování 5.den

Snídaně: kuřecí plátek, luštěniny, rajčata.

Oběd: hovězí maso v troubě se zeleninou, luštěniny.

Večeře: pstruh s citrónem, římský salát.

Příklad zdravého stravování 6.den

Snídaně: šmakoun (umělá strava s velkým obsahem bílkovin), luštěniny, brokolice.

Oběd: kuře v troubě na zelenině, luštěniny.

Večeře: míchaná vajíčka, špenát.

Příklad zdravého stravování 7.den

Snídaně: cokoliv.

Oběd: cokoliv.

Večeře: cokoliv.

 

Tip na závěr: honí-li vás mlsná, dejte si mrkev, případně doplňte vodu v těle.

Osvědčený recept: chystáte-li se zhřešit, udělejte si před tím 10 dřepů nebo kliků. Tělo se lépe popere s tuky a cukry. Dost možná vás i chuť přejde.