Pohovor

Chystáte se na pohovor? Přečtěte si, jak se během něj (NE)chovat

Bohužel i v dnešní době jsou mnozí personalisté ovlivnění prvním dojmem z kandidáta, jehož fotka bývá součástí zaslaného životopisu. Rozhodují se na základě sympatií. Pokud jim dotyčný není sympatický, informace v životopise takového kandidáta mnohdy ani nečtou, natož aby ho pozvali na pohovor. Ochuzují se tak o opravdu kvalitní uchazeče o zaměstnání. Proto když už se na pohovor dostanete, vyvarujte se následujících chyb. 

Pohovor a upřímnost k sobě patří jako Baťa a cvičky

Jestliže v něčem tápete, přiznejte to a nelžete. Při prvním kole, kdy bývá přítomen pouze personalista, vám drobná lež ještě může projít. Budete-li ale v dalším kole absolvovat test např. přímo se šéfem vývoje, neunikne mu, že jste nebyli upřímní. Proto raději získejte „kladné body“ za vaší upřímnost než mít nálepku lháře.

Mnoha firmám nevadí najmout juniorního programátora, který má chuť učit se nové technologie. Vadí jim však lhaní za účelem získání lepších peněz nebo získání práce jako takové. Věřte, že dříve nebo později se na to stejně přijde.

Posíláte ukázku vašeho kódu? Dobře děláte, pokud je kód opravdu váš!

Častokrát se stane, že z obavy nepozvání na pohovor někdo může zkopírovat kód od další osoby a vydávat se za jeho tvůrce. To je možná ještě horší varianta než ta první, kdy lživě tvrdíte, že něco umíte a není tomu tak. 

Věřte, že i na tohle se záhy přijde. Důsledek může být takový, že o vás firma nebude mít zájem. Navíc se to velice rychle může roznést i do dalších firem. 

Když ukázku kódu posíláte, pak jen svou vlastní. Dejte si záležet s vyhotovením, aby bylo v kódu opravdu to nejlepší z vás a aby kód dával smysl a aby v něm byla logika. Je to vizitka vás i vaší práce a částečně rozhoduje o tom, jestli si vás na pohovor pozvou nebo ne.  

I když nejste žádný senior, ve firmě si na základě ukázky kódu nebo vyhotoveného testu udělají přehled o tom, jak přemýšlíte a i když test nemusí být vyhotovený do poslední části, protože znalosti tak hluboké nemáte, cílem je mj. zjistit, jak uvažujete. 

Hledáte práci a dlouho jste o nic nezavadili? Zkuste se spojit s profesionály, kteří vám rádi pomohou.